نصر بيوتي نصر بيوتي .

نصر بيوتي

نكاتي درباره شامپو بچه و طرز استفاده از آن

به گزارش گروه خبر خبرگزاري برنا، در اين مقاله كه براساس مطلب «نكاتي درباره استفاده از شامپو بچه و كاربردهايش» نوشته شده است، مي‌خواهيم روش شستشوي سر كودك را توضيح دهيم. مو دومين عامل در زيبايي صورت است، پس عجيب نيست كه از قديم همه دوست داشتند موهاي سالم، بلند و پرپشت داشته باشند. شايد در اين زمانه كارمان براي داشتن موهاي سالم راحت‌تر باشد، چون آنقدر تنوع شامپوها و محصولات مراقبت از مو زياد است كه تقريبا ديگر هيچ مشكلي براي موها وجود ندارد كه با شامپوها درمان نشود. 

حمام كردن كودك براي مادراني كه به تازگي اولين كودك خود را به دنيا آورده‌اند هميشه كاري سخت و ترسناك به نظر مي‌آيد. شايد شما هم از آن دسته مادراني هستيد كه نمي‌دانيد موهاي نرم و نازك كودكتان را چطور شامپو بزنيد كه چشم‌هايش نسوزد و مشكلي برايش پيش نيايد. در ابتدا بايد بدانيد كه شامپوهاي مخصوص بچه ها طوري طراحي مي‌شوند كه هم چشمشان نسوزد و هم پوست لطيفشان و موهاي نرمشان خشك نشود و آسيب نبيند.

هفته اول و دوم زماني كه هنوز بند ناف كودك قطع نشده است بهتر است هر سه روز يك بار با اسفنج نرم و مرطوبي كودك را تميز كنيد و بهتر است كودك در معرض ريزش مستقيم آب قرار نگيرد تا به نقاطي از بدنش كه حساس‌ترند آسيب نرسد. براي اين كار مي‌توانيد كودك را داخل اتاق توي يك حوله بپيچيد، يك تشت آب ولرم كنارتان بگذاريد و هر قسمت از بدنش را كه مي‌خواهيد تميز كنيد از حوله بيرون بياوريد و با اسفنج تميز كنيد. سر و صورت را در آخرين مرحله تميز كنيد كه سرما نخورد. استفاده از شامپو بچه از همان روز اول بدون اشكال است و مي‌توانيد از شامپو بچه‌هاي خيلي ملايم براي شستشو استفاده كنيد. 

بعد از اينكه بندناف افتاد مي‌توانيد در وان يا تشت آب با خيال راحت بچه را حمام كنيد فقط همچنان توجه داشته باشيد كه موهاي كودك بايد با شامپو بچه و بدن كودك با صابون‌هاي ملايم يا شامپو بدن مخصوص كودك شسته شود. ميزان گرمي آب را با ساعد دستتان بسنجيد آب بايد كاملا ولرم باشد. همچنين وقتي كودك در آب است بايد دائم روي بدنش آب بريزيد تا سردش نشود.

موهاي كودك را مي‌توانيد هفته‌اي يك الي دوبار با شامپو بچه بشوييد. روش كار بدين صورت است كه كمي دست خود را به شامپو بچه آغشته مي‌كنيد و روي سطح سر كودك به آرامي ماساژ مي‌دهيد. بهتر است براي اينكه كف مستقيما توي چشم كودك نريزد دستتان را به حالت گود شده روي پيشاني كودك بگذاريد تا كف از اطراف صورتش پايين بريزد.

نكته‌ي ديگر اين است كه آيا شامپو بچه تنها براي استفاده كودكان است؟ پاسخ اين است كه خير. شامپو بچه براي بزرگسالان هم كاربردهاي مختلف دارد. برخي از اين كاربردها را در ادامه عنوان خواهيم كرد:

شستشوي صورت
اگر شامپو بچه انقدر ملايم است كه براي شستشوي سر كودك مناسب است پس مي‌تواند براي صورت شما هم مناسب باشد. شستشوي روزانه صورت براي همه ضروري است به خصوص اگر ساكن شهرهاي شلوغ و آلوده هستيد حتما بايد حداقل روزي يك بار صورتتان را بشوييد. اين شامپو همينطور براي پاك كردن مواد آرايشي از روي صورت مناسب است. اين شامپو انقدر قدرت پاك كنندگي دارد كه آلودگي‌ها يا مواد آرايشي را پاك كند ولي در عين حال آسيبي به چربي طبيعي پوست شما نميزند.

كندن چسب زخم
گاهي چسب زخمي كه براي مدت طولاني روي پوست شما مانده چنان محكم به پوست شما مي‌چسبد كه كندن آن دردناك است. با ماليدن كمي شامپو بچه بدون هيچ دردي مي‌توانيد چسب زخم را از پوستتان جدا كنيد. اين كار همچنين براي جدا كردن چسب زخم از بدن كودكان نيز بسيار مناسب است، چرا كه پوست كودكان بسيار حساس‌تر از ماست و ممكن است با كندن چسب زخم به پوستشان آسيب بزنيم.

شستن سينوس‌ها
دكتر ماس تاكاشيما مدير مركز سينوس در دانشگاه بيلر مي‌گويد كه همانطور كه ما توصيه مي‌كنيم دستانتان را با صابون بشوييد، شستن سينوس نيز با مواد شوينده توصيه مي‌شود چرا كه باكتري‌ها با آب خالي از بين نمي‌روند. البته اين تحقيق بسيار جديد است و اگر قصد استفاده از اين توصيه را داريد بهتر است براي جلوگيري از مشكلات احتمالي ابتدا با پزشك خود مشورت كنيد.

براي اين كار نصف قاشق چاي خوري شامپو بچه را به ۸ اونس آب نمك اضافه كنيد و با آن بيني خود را بشوييد.

رفع قرمزي چشم‌ها
برخي افراد خيلي زود چشم‌هايشان قرمز مي‌شود و در چشم‌هايشان احساس سوزش و خستگي و گاهي با اشك ريختن از چشم همراه است. اين اتفاق ممكن است از يك عفونت باكتريايي باشد كه در اين صورت با شستن چشم‌ها با شامپو بچه مي‌توانيد اين مشكل را برطرف كنيد و از شر سرخي چشم‌ها راحت شويد.

شستشوي سگ‌ها
پوست سگ‌ها بسيار حساس است و با شستن بدن آن‌ها با شامپوهاي مخصوص ما انسان‌ها كار درستي نيست. ممكن است شستشو با شامپوهاي انساني حتي انواع ملايم آن باعث خارش پوستشان يا از بين بردن باكتري‌هاي مفيد بدنشان شود و بهتر است از شامپوي مخصوص سگ‌ها استفاده شود ولي شامپو بچه در اين ميان استثناست و مي‌توانيد از آن براي شستن سگ‌ها بدون اينكه مشكلي پيش بيايد استفاده كنيد.

شستن قلم‌موهاي آرايشي
قلم‌موهاي آرايشي يكي از حساس‌ترين وسايلي هستند كه با پوست شما در تماسند و براي اينكه دچار مشكلات پوستي نشويد بايد هميشه آن‌ها را تميز نگه داريد. براي تميز نگه داشتن قلم‌موها و همچنين جلوگيري از آسيب‌ديدنشان بايد هر ده روز يك بار آن‌ها را با مخلوط آب و شامپو بچه بشوييد.

منبع: borna

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۵:۲۸ توسط:beauty expert موضوع: بهداشت كودك و نوزاد نظرات (0)

راهنماي خريد بهترين سشوار ؛ از مدل هاي خانگي تا حرفه اي و سالني و آرايشگاهي

خريد سشوار به عنوان يك وسيله ي ضروري نياز به دانستن جزئياتي دارد كه منجر به انتخاب بهترين مارك و مدل سشوار و مناسب ترين نوع آن براي شما مي شود بهتر است كه در هنگام خريد سشوار به يك سري عوامل كليدي مانند كيفيت، ميزان وات، وزن آن، و همچنين لوازم جانبي همراه آن كه به شما كمك مي‌كنند تا موهاي خود را راحت‌تر حالت بدهيد و خشك كنيد، به خوبي دقت كنيد. 

مهم ‌ترين معيار هاي انتخاب سشوار
نوع المنت 

نوع موتور 

فناوري توليد يون

قدرت

فناوري تورمالين

حرارت سرعت و دكمه باد سرد

دكمه هاي ويژه و خاص

امكانات جانبي

نوع المنت
الان در سشوار‌هاي نسل جديد از المنت‌هاي سراميكي استفاده مي‌كنند. اين هم باعث كمتر داغ شدن وسيله مي‌شود و هم طول عمر و كاركرد آن را افزايش مي‌دهد.

توليد يون
جديدترين اتفاق در سشوارها شايد همين باشد. بعضي از مدل‌هاي به روز سشوار قابليت توليد يون دارند. اين قابليت علاوه بر خشك كردن بهتر مو، به حفظ چربي داخل تار مو كمك و از به هم چسبيدگي و وز شدن مو هم جلوگيري مي‌كند.

موتور
موتور سشوارهاي خانگي اصطلاحا موتور DC و موتور سشوار‌هاي حرفه‌اي كه بيشتر به كار آرايشگاه‌ها مي‌آيد موتور AC هست. موقع خريد حواستان به اين نكته باشد.

قدرت
قدرت موتور سشوار عامل ديگر تعيين كننده كاركرد مفيد آن است. الان براي مصارف خانگي بايد روي موتوري با قدرت ۱۸۰۰ يا ۲۰۰۰ وات به بالاتر حساب كرد. البته در سشوارهاي چرخشي چون نيازي به قدرت پرتاب باد ندارند اين عدد از ۷۰۰ شروع مي شود.

تنظيم حرارت
يك سشوار خوب بايد دكمه تنظيم حرارت داشته باشد تا بشود به راحتي حرارت مورد نياز را تعيين كرد.

تنظيم سرعت
سرعت پرتاب باد سشوارها هم در مدل‌هاي خوب قابل تنظيم هستند. اين آپشن‌ها موقع استفاده به كارتان مي‌آيند.

باد سرد: بعضي سشوارها دكمه باد سرد دارند كه در مواقع نياز به تثبيت مو با خنك كردن آن به كار مي‌آيند. اين دكمه را جدي بگيريد بد نيست.

امكانات جانبي
سري‌هاي مختلف مانند ديسپانسر يا همان متمركز كننده بسته به نوع نيازتان مي‌توانند به درد بخور باشند. موقع خريد يك سشوار حواستان باشد دستگاهتان حداقل يك ديسپانسر داشته باشد. سري ديگر سشوارها سري برس مانند ماساژ موست كه تجربه لذت بخشي را به همراه دارد. دكمه توربو، حلقه آويز و طول بيشتر سيم برق دستگاه هم نكات مثبت در انتخابش هستند.

طول سيم سشوار
هميشه در هنگام خريد سشوار به طول سيم مدل سشواري كه انتخاب كرده‌ايد هم توجه كنيد. اگر پريز برق با ميز آرايش شما فاصله زيادي داشته باشد هنگام مدل دادن به موهايتان احتمالا با مشكل مواجه خواهيد شد. معمولا طول سيم مناسب براي سشوار ۱٫۵ الي ۲ متر در نظر گرفته مي‌شود.

بهترين مارك و مدل سشوار كدام است و سشوار خوب چي بخريم
براي مشاهدۀ بهترين مارك و مدل سشوار خانگي و سالني و حرفه اي و آرايشگاهي مي توانيد به آدرس زير در وبلاگ جايينو كه مربوط به مطلب بهترين مارك و مدل هاي سشوار در ايران پرداخته است مراجعه نماييد :

انتخاب سشوار بر اساس نوع مو
انواع سشوار‌ها علاوه بر كاربرد خانگي و صنعتي، بر اساس نوع مو نيز قابل دسته بندي هستند.

سشوار موي فر
مو‌هاي فر زماني زيبا هستند كه به صورت طبيعي خشك شوند. براي خشك كردن طبيعي اين نوع مو‌ها بهتر است از سشوار‌هايي استفاده شود كه با حرارت كم و به آرامي مو‌ها را خشك مي‌كنند. براي حجم دادن به مو‌هاي فر نيز مي‌توانيد از متمركز كننده هوا در قسمت جلوي سشوار استفاده كنيد.

سشوار موي كم پشت
براي پر پشت جلوه دادن اين مو‌ها معمولا از يك نازل با سر بسيار باريك استفاده مي‌شود. با استفاده از اين نوع سشوار، از ريشه مو تا ابتداي تار مو را سشوار مي‌كشند تا حجم مو‌ها چند برابر جلوه كند. مو‌هاي كم پشت به دليل آسيب پذيري بالايي كه دارند بهتر است در درجه حرارت كم خشك شوند و سشوار به صورت مستقيم بر روي مو‌ها قرار داده نشود تا رطوبت مو‌ها از بين نرود.

سشوار مو‌ي صاف
انتخاب سشوار سبك براي سشوار كردن مو‌هاي لخت، بهترين گزينه است. براي حالت دادن مو‌هاي لخت لازم است سشوار براي مدت زمان طولاني بالاي سر فرد قرار داده شود، بنابراين سشوار بايد سبك وزن باشد. سشوار‌هاي يوني نيز براي اين نوع مو‌ها مناسب هستند و درخشش مو‌ها را دوچندان مي‌كنند.

سشوار مو‌ي وز
در سشوار كردن اين نوع مو‌ها معمولا از يك نازل استفاده مي‌شود كه با استفاده از آن تنها مي‌توان قسمت كوچكي از مو را خشك كرد. براي خشك كردن مو‌هاي وز نبايد عجله داشته باشيد و براي درخشش بيشتر مو‌ها نيز مي‌توانيد از سشوار‌هاي يوني استفاده كنيد.

انواع سشوار بر حسب كاربرد
انواع سشوار بر اساس نوع كاربرد به دسته‌هاي فوق حرفه اي، نيمه حرفه اي، خانگي و مسافرتي قابل تقسيم هستند. سشوار‌هاي خانگي نيز به دو دسته سشوار‌هاي چرخشي و برس دار تقسيم مي‌شوند.

سشوار‌هاي خانگي با موتور سبك
در اين سشوار‌ها، برق موتور و المنت يكي است؛ به همين دليل اين سشوار‌ها دقيقا يك دكمه دارند و در سه حالت خاموش، ملايم، باد زياد و حرارت بالا قبل تنظيم هستند.

سشوار‌هاي آرايشگاهي با موتور سنگين
در سشوار‌ نوع AC، برق المنت و موتور به صورت مجزا است؛ به همين دليل اين نوع سشوار‌ها دو دكمه براي كنترل سرعت و كنترل درجه حرارت دارند. دكمه كنترل حرارت داراي باد سرد، ملايم و گرم بوده و به دليل جدا بودن سيستم برقي، باد را مي‌توان به صورت خاموش، كم و زياد تنظيم كرد. اين گروه سشوار‌ها، انواع حرفه‌اي بوده و براي كار‌هاي آرايشگري مناسب هستند.

انواع سشوار بر اساس منبع حرارت سشوار سراميكي
نوع تكنولوژي در اين سشوار‌ها به خشك كردن مو از درون و بيرون كمك مي‌كند. ميزان حرارت در سشوار‌هاي سراميكي بسيار خفيف است، از اين جهت آسيبي به مو‌ها نخواهد رساند. دليل نامگذاري اين نوع سشوار‌ها به اين خاطر است كه فضاي داخلي سشوار با استفاده از سراميك و چيني براي هدايت بهتر گرما به بيرون پوشيده شده و جنس المنت در اين نوع سشوار‌ها از جنس سراميك است

عيب المنت‌هاي سراميكي
اين نوع المنت‌ها در برابر ضربه بسيار حساس هستند و با افتادن سشوار بر روي زمين ممكن است بشكنند. جنس المنت بيشتر سشوار‌ها از جنس نيكل است، اما تعداد كمي از سشوار‌ها داراي المنت سراميكي هستند.

سشوار يوني يا آيونيك
فناوري توليد يون (سشوار يوني) از مهم‌ترين ويژگي‌هايي است كه هنگام خريد سشوار آرايشگري- خانگي بايد به آن توجه داشته باشيد. سشوار‌هاي داراي فناوري يون داخل خود يك مولد براي توليد يون دارند. اين نوع سشوار‌ها معمولا داراي دكمه آيونيك يا به صورت تماما آيونيك هستند.

سشوار تورمالين
تورمالين نوع سنگ معدني است كه هنگام حرارت ديدن، همانند سشوار‌هاي آيونيك بار الكتريكي طبيعي توليد مي‌كند، اما نحوه انجام كار آن متفاوت است. در سشوار‌هاي تورمالين، بدنه دستگاه نيز به ماده تورمالين آغشته شده و با بالارفتن دما، خاصيت توليد يون منفي آن فعال مي‌شود. از تفاوت‌هاي سشوار تورمالين و آيونيك مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

آيونيك نياز به برق مستقيم براي توليد يون منفي دارد، اما تورمالين خير در آيونيك نيز در باد سرد توليد يون منفي داريم، اما در سشوار‌هاي تورمالين با افزايش دما توليد يون‌هاي منفي همراه است.

انتخاب نوع برس سشوار برس دار
هنگام خريد سشوار برس دار بهتر است به نكات زير توجه كنيد:

سشوار برس دار بزرگ مناسب افرادي است كه مو‌هاي بلند دارند. تجربه ثابت كرده كه قطر ۵ سانتي متر ابعاد مناسبي براي سشوار‌هاي برس دار جهت حالت دادن مو‌هاي بلند است.

در حالت كلي برس‌هاي ۲.۵ الي ۳ سانتي متر در بيشتر مواقع بيشترين كاربرد را دارند.

كساني كه مو‌هاي كوتاه ‌تري دارند بهتر است برس‌هاي كوچكتر با قطر ۲.۵ را انتخاب كنند

اگر تصميم به ايجاد مو‌هاي فر داريد، برس‌هاي ۲.۵ سانتي متري بهترين گزينه براي شماست.

منبع: fardanews 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۱:۴۹ توسط:beauty expert موضوع: لوازم شخصي برقي نظرات (0)

با انواع ماسك مو براي موخوره آشنا شويد

موخوره شايع ترين مشكل موهاي بلند است. موخوره باعث مي شود كه انتهاي ساقه هاي مو چند شاخه شود. اگر اين مشكل برطرف نشود، پيشرفت كرده و موجب ضعيف تر شدن موها و در نتيجه ايجاد ظاهري نازيبا در موها مي شود. در ادامه همراه ما باشيد تا با علل و چند ماسك مو براي موخوره آشنا شويد.
تخم مرغ و آب پرتغال
تخم مرغ سرشار از مواد مغذي، پروتئين، اسيدهاي چرب و ويتامين A مي باشد كه براي تقويت و حفظ رطوبت موها بسيار كارآمد است. براي تهيه اين ماسك مو دو عدد تخم مرغ را با كمي آب پرتغال طبيعي مخلوط كنيد. ساقه هاي مو را به اين مخلوط آغشته كنيد. بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقيقه موها را بشوييد.

ماست و دانه هاي شنبليله
مقداري از دانه هاي شنبليله را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در آب بخيسانيد. سپس دانه هاي خيس خورده را آسياب كنيد. مقداري ماست به دانه هاي آسياب شده اضافه كنيد. اين ماسك را به موها بماليد و بعد از ۱ ساعت آبكشي كنيد. اين ماسك مناسب موخوره و درمان خشكي موها كه ناشي از عوامل خارجي مثل آلودگي هوا مي باشد، هم مناسب است.

گياه رزماري و روغن كرچك
گياه رزماري از خشكي و موخوره موي سر جلوگيري مي كند. مقداري از اين گياه را در آب ريخته و به مدت يك ساعت و نيم آن را بجوشانيد. وقتي كه خنك شد آن را از صافي رد كنيد. به اين عصاره مقداري روغن كرچك اضافه كنيد. موها را به اين محلول آغشته كرده و بعد از گذشت ۳ ساعت موها را بشوييد. اين تركيب براي درمان موخوره فوق العاده مي باشد.

ماسك محلول ريشه كنجد
ريشه كنجد را در آب جوش خيس كرده و حدود ۱۵ دقيقه صبر كنيد و بعد آن را به مدت نيم ساعت بجوشانيد و دم كنيد و بعد از صاف كردن به سرتان بماليد، استفاده از اين ماسك را هر روز تكرار كنيد.
ماسك ماست و پاپايا
پاپايا خاصيت مرطوب كنندگي داشته و مي تواند موها را نرم كند، همچنين استفاده از آن براي رفع موخوره مو بسيار موثر است. اين ميوه كه شباهت زيادي به طالبي دارد در نواحي گرمسيري رشد مي كند و مي توانيد انبه را جايگزين آن كنيد.
براي تهيه اين نوع ماسك مو مي توانيد يك عدد پاپايا را در كاسه اي له كنيد، سپس نصف فنجان ماست را به آن اضافه كرده و خوب هم بزنيد، اكنون اين تركيب را بر روي پوست سرتان بماليد و ۲۰ دقيقه صبر كنيد، سپس سرتان را با آب ولرم بشوييد.

نكته : استفاده از اين ماسك علاوه بر كاهش موخوره موها به عنوان ماسك نرم كننده مو نيز كاربرد دارد.
ماسك كاكائو
براي تهيه اين نوع ماسك لازم است در ابتدا يك قوطي كره كاكائو كه يك لوسيون ارزان و مفيد براي موها مي باشد را تهيه كنيد.
كاكائو براي نرم كردن و درخشندگي موها بسيار مفيد است، بنابراين از آن در تهيه بسياري از محصولات مراقبت از مو همچون كرم ها و نرم كننده ها استفاده مي شود، بنابراين كاكائو يك روش درماني عالي براي داشتن موهاي زيبا بدون سنگين كردن موها مي باشد، ضمن اينكه كره كاكائو براي هر نوع مويي (موهاي فر، آسيب ديده و داراي موخوره) كاربرد دارد.
حال براي استفاده ازاين ماسك در ابتدا موهايتان را مرطوب كنيد، سپس كره كاكائو را به موها به ويژه قسمت هاي انتهايي آن بزنيد و حدود يك دقيقه موها را شانه كنيد. ۱۵ تا ۲۰ دقيقه صبر كنيد، سپس موها را بشوييد، استفاده از اين ماسك را مي توانيد هفته اي يكبار تكرار كنيد.

نكات پاياني
علاوه بر موارد گفته شده و استفاده از ماسك طبيعي مو براي موخوره، نكات زير را هم رعايت كنيد.
در هر بار استحمام فقط يك بار از شامپو استفاده كنيد.
هر چند وقت از نرم كننده اي قوي و با كيفيت براي ساقه هاي مو استفاده كنيد.
موهاي سر را با آب داغ نشوييد.
موي خيس را شانه نزنيد.

منبع: ruydadiran

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۵:۱۵ توسط:beauty expert موضوع: مراقبت از مو نظرات (0)