نصر بیوتی نصر بیوتی .

نصر بیوتی

با انواع ماسک مو برای موخوره آشنا شوید

موخوره شایع ترین مشکل موهای بلند است. موخوره باعث می شود که انتهای ساقه های مو چند شاخه شود. اگر این مشکل برطرف نشود، پیشرفت کرده و موجب ضعیف تر شدن موها و در نتیجه ایجاد ظاهری نازیبا در موها می شود. در ادامه همراه ما باشید تا با علل و چند ماسک مو برای موخوره آشنا شوید.
تخم مرغ و آب پرتغال
تخم مرغ سرشار از مواد مغذی، پروتئین، اسیدهای چرب و ویتامین A می باشد که برای تقویت و حفظ رطوبت موها بسیار کارآمد است. برای تهیه این ماسک مو دو عدد تخم مرغ را با کمی آب پرتغال طبیعی مخلوط کنید. ساقه های مو را به این مخلوط آغشته کنید. بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه موها را بشویید.

ماست و دانه های شنبلیله
مقداری از دانه های شنبلیله را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در آب بخیسانید. سپس دانه های خیس خورده را آسیاب کنید. مقداری ماست به دانه های آسیاب شده اضافه کنید. این ماسک را به موها بمالید و بعد از ۱ ساعت آبکشی کنید. این ماسک مناسب موخوره و درمان خشکی موها که ناشی از عوامل خارجی مثل آلودگی هوا می باشد، هم مناسب است.

گیاه رزماری و روغن کرچک
گیاه رزماری از خشکی و موخوره موی سر جلوگیری می کند. مقداری از این گیاه را در آب ریخته و به مدت یک ساعت و نیم آن را بجوشانید. وقتی که خنک شد آن را از صافی رد کنید. به این عصاره مقداری روغن کرچک اضافه کنید. موها را به این محلول آغشته کرده و بعد از گذشت ۳ ساعت موها را بشویید. این ترکیب برای درمان موخوره فوق العاده می باشد.

ماسک محلول ریشه کنجد
ریشه کنجد را در آب جوش خیس کرده و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را به مدت نیم ساعت بجوشانید و دم کنید و بعد از صاف کردن به سرتان بمالید، استفاده از این ماسک را هر روز تکرار کنید.
ماسک ماست و پاپایا
پاپایا خاصیت مرطوب کنندگی داشته و می تواند موها را نرم کند، همچنین استفاده از آن برای رفع موخوره مو بسیار موثر است. این میوه که شباهت زیادی به طالبی دارد در نواحی گرمسیری رشد می کند و می توانید انبه را جایگزین آن کنید.
برای تهیه این نوع ماسک مو می توانید یک عدد پاپایا را در کاسه ای له کنید، سپس نصف فنجان ماست را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید، اکنون این ترکیب را بر روی پوست سرتان بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس سرتان را با آب ولرم بشویید.

نکته : استفاده از این ماسک علاوه بر کاهش موخوره موها به عنوان ماسک نرم کننده مو نیز کاربرد دارد.
ماسک کاکائو
برای تهیه این نوع ماسک لازم است در ابتدا یک قوطی کره کاکائو که یک لوسیون ارزان و مفید برای موها می باشد را تهیه کنید.
کاکائو برای نرم کردن و درخشندگی موها بسیار مفید است، بنابراین از آن در تهیه بسیاری از محصولات مراقبت از مو همچون کرم ها و نرم کننده ها استفاده می شود، بنابراین کاکائو یک روش درمانی عالی برای داشتن موهای زیبا بدون سنگین کردن موها می باشد، ضمن اینکه کره کاکائو برای هر نوع مویی (موهای فر، آسیب دیده و دارای موخوره) کاربرد دارد.
حال برای استفاده ازاین ماسک در ابتدا موهایتان را مرطوب کنید، سپس کره کاکائو را به موها به ویژه قسمت های انتهایی آن بزنید و حدود یک دقیقه موها را شانه کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس موها را بشویید، استفاده از این ماسک را می توانید هفته ای یکبار تکرار کنید.

نکات پایانی
علاوه بر موارد گفته شده و استفاده از ماسک طبیعی مو برای موخوره، نکات زیر را هم رعایت کنید.
در هر بار استحمام فقط یک بار از شامپو استفاده کنید.
هر چند وقت از نرم کننده ای قوی و با کیفیت برای ساقه های مو استفاده کنید.
موهای سر را با آب داغ نشویید.
موی خیس را شانه نزنید.

منبع: ruydadiran

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۵:۱۵ توسط:beauty expert موضوع: مراقبت از مو نظرات (0)

چگونه می توان روال صحیح مراقبت از مو را برای شما ایجاد کرد


وارد شدن به روال مراقبت از مو درست مانند شروع مراقبت از پوست است. هنگامی که یکی را پیدا کردید که برای شما مناسب است ، به ندرت سرگردان می شوید.

اما فرایند پیدا کردن آن روال ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد ، به ویژه هنگامی که گزینه های متعددی برای افرادی با موهای یکسان وجود دارد.

در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید برای یافتن آئین راهنمای خرید انواع حالت دهنده موی سر مراقبت از مو مناسب شماست ، آمده است.

روال فردی شما در نهایت به عوامل مختلفی بستگی دارد
از احساس موهای شما گرفته تا مدل هایی که ترجیح می دهید ، این عناصر همه روال انتخابی شما را تغییر می دهند.

بافت یا نوع موی طبیعی شما
انواع موها معمولاً نازک ، ضخیم یا درشت هستند و در یکی از چهار دسته قرار می گیرند:

سر راست
موج دار
فرفری
کینکی
هر کدام جنبه های مثبت و منفی خود را دارد. به عنوان مثال ، موهای صاف معمولاً سریعتر از موهای فرفری چرب به نظر می رسند و احساس چربی می کنند به دلیل اینکه روغن به سرعت به ساقه مو راه پیدا می کند.

این که آیا موهای شما سفید شده ، رنگ شده و یا از طریق شیمیایی فرآوری شده است
اگر موهای شما با رنگ ، سفید کننده یا مواد شیمیایی تماس داشته باشد ، ممکن است مجبور باشید در مورد روال عادی خود بیشتر فکر کنید.

به افرادی که موهای رنگ شده دارند توصیه می شود که هر روز آن را نشویید تا از رنگ پریدگی زودرس جلوگیری شود.

و موهای سفید شده ممکن است نیاز به تغذیه اضافی داشته باشند به عنوان نرم کننده یا ماسک مو.

چگونه می خواهید موهای خود را به صورت روزانه بپوشید
آیا دوست دارید موهای خود را صاف کنید؟ فرش کنم؟ کاملاً طبیعی بگذارید؟

این مورد دیگری است که باید به آن توجه کنید ، به خصوص اگر از طرفداران استفاده از ابزارهای حرارتی آسیب رسان هستید.

این که آیا نگرانی های خاصی دارید که می خواهید به آنها بپردازید
طبیعی است که حداقل یک جنبه از موهای خود را مشکل ساز کنید ، چه موی سر ، پوسته پوسته شدن پوست سر ، چه تارهای خشک و آسیب دیده.

دانستن مشکل چیست ، نیمی از کار است. بقیه شامل یافتن بهترین راه حل است.

با این حال ، هر روال دارای چند جزء اساسی است
اگرچه نوع مو و نگرانی شما به طریقی روال مراقبت از مو را تغییر می دهد ، اما چند مرحله اساسی وجود دارد که هر فرد می تواند از آن بهره مند شود.

تمیز کردن
پاکسازی تعادل بین از بین بردن چیزهایی مانند پوست مرده و بقایای محصول بدون از بین بردن چربی طبیعی مو است.

بدون شستشوی خوب ، چربی ایجاد می شود و چربی ناخواسته ای بر جای می گذارد.

اگر پوست مرده برداشته نشود ، همینطور خواهد بود. پوست هر 28 روز یکبار خود را تجدید می کند ، و اگر موها تمیز نباشند ، این امر قابل توجه است.

و اگر شناگر مشتاق هستید ، نمی خواهید کلر روی قفل های خود بگذارید. هرچه بیشتر بنشیند ، زمان بیشتری برای از بین بردن عناصر طبیعی مو و آسیب رساندن به آن وجود دارد.

شرایط. شرط
نرم کننده ها مزایای بیشماری دارند. اصلی ترین آن مرطوب کننده است ، اما سایر موارد شامل جدا شدن ، درخشندگی و کاهش وز شدن است.

عنصر اصلی یک نرم کننده ، سورفاکتانت کاتیونی نامیده می شود.

وقتی موها خیس می شوند ، به آن می چسبند و تارها را می پوشانند تا رطوبت شامپو را از بین ببرند.

مرطوب و آب بندی کنید
برای افزودن رطوبت بیشتر به موها ، ممکن است بخواهید فرایندی دو مرحله ای را انجام دهید که به عنوان مرطوب کننده و آب بندی شناخته می شود.

این می تواند مخصوصاً برای موهای پیچیده یا پیچیده که تمایل به خشک شدن دارند مفید باشد.

هدف این است که در رطوبت آب بندی شود ، نه در خشکی ، با استفاده از یک محصول آبرسان و روغن آب بندی.

جدا کردن
جدا شدن برای جلوگیری از شکستن و برای سهولت زندگی شما بسیار ضروری است.

اما برای جلوگیری از کندن موها به اشتباه ، باید از ابزار مناسب مانند شانه دندانه پهن استفاده کنید.

بسته به نوع موهای شما ، ممکن است لازم باشد هر روز یا خیلی کمتر دفعات مختلف موها را جدا کنید.

سبک و محافظت کنید
به لطف تعدادی ابزار و ترفند مانند حجم دهنده و ژل ، می توانید موهای خود را عملا به هر شکلی که می خواهید حالت دهید.

اما اگر از طرفداران ابزارهای گرم کننده هستید ، باید از این رشته ها با اسپری محافظ حرارتی محافظت کنید.

درمان موضعی
درمان لکه های مو به سادگی به این معنی است که ناحیه خاصی را که شما را آزار می دهد انتخاب کرده و کاری برای درمان آن انجام دهید.

به عنوان مثال ، از وز شدن موهای خود خسته شده اید ، بنابراین درمان پروتئینی را امتحان کنید.

یا متوجه شده اید که پوست سر شما بسیار خشک است ، بنابراین از یک محصول فوق العاده تغذیه کننده که برای آن منطقه طراحی شده است استفاده می کنید.


محصولات و ابزارهای مورد استفاده در هر مرحله بسیار متفاوت است
اگرچه بیشتر مردم از نظر مذهبی به مراحل بالا پایبند هستند ، اما هیچ محصول یا ابزاری وجود ندارد که شما باید از آن پیروی کنید.

در عوض ، آزمایش کنید تا مواردی را که برای شما مناسب است بیابید.

پاکسازی و نرم کننده
شامپو شفاف کننده. یک شامپوی عمیق ، فرمول های شفاف کننده برای از بین بردن تجمع موها مفید است. استفاده از آن را تقریباً ماهی یکبار محدود کنید ، زیرا می تواند روغن های طبیعی را حذف کند.
شامپو "روزانه" این شامپو که برای شستشوی معمولی استفاده می شود ، ممکن است نیازی به استفاده روزانه از نامش نداشته باشد ، اما هر زمان که احساس کردید موهای شما نیاز به تمیز کردن خوب دارد.
نرم کننده "روزانه" یا شستشو دهنده. نرم کننده ای که بیشتر از آن استفاده می کنید به احتمال زیاد پس از چند دقیقه پاک می شود. بهتر است در وسط و انتهای آن اعمال شود ، زیرا استفاده از ریشه می تواند منجر به ظاهر سر چرب شود.

مرطوب کننده و آب بندی
لوسیون مو. هنگامی که موها تمیز و نرم می شوند ، معرفی بهترین اسپری حالت دهنده مو یک لوسیون بر پایه کرم می تواند محافظت بیشتری در برابر شکستگی و خشکی داشته باشد. همچنین نگهدارنده سبک و بدون سفتی را فراهم می کند.
روغن. وقتی صحبت از نفت می شود ، کمی تا حد زیادی پیش می رود. با تقویت روغن های طبیعی مو ، رطوبت را قفل کرده و تارها را تقویت می کند.
گره گشایی
شانه موهای مرطوب هنگام برس زدن راحت تر می شکنند ، اگرچه این مورد در مورد انواع موهای بافت دار یا فرهای محکم صدق نمی کند. شانه دندان پهن می تواند جایگزین کمتری باشد.
قلم مو. انواع مختلفی از برس ها وجود دارد. برخی از موها موهای خود را بسیار سفت می دانند ، بنابراین نسخه پلاستیکی را انتخاب کنید. سعی کنید موهای خود را زیاد مسواک نزنید. یک بار در روز معمولاً کافی است.
افشانه. اگر هنگام مسواک زدن یا شانه زدن اشک از چشمتان سرازیر شد ، قبل از آن یک اسپری جدا کننده بزنید.
سرم یک روش غنی تر برای مدیریت این گره ها ، یک سرم جدا کننده می تواند موها را نرم تر و نرم تر کند ، بنابراین شانه ها به طور یکپارچه راه خود را پیش می برند.
یک ظاهر طراحی شده و محافظت می کند
موس به نظر می رسد فوق العاده یکنواخت است ، اما موس مدرن بافت و حجم را به مو می افزاید و حتی می تواند فرها را تقویت کند. علاوه بر این ، احساس چسبناک یا توده ای را پشت سر نمی گذارد.
موم موم مو که یک محصول ضخیم تر است ، درخشندگی بیشتری را ایجاد می کند. به علاوه ، نباید باعث سفت شدن رشته ها شود.
پوماد برای داشتن ظاهری ماندگار و فوق العاده براق ، پوماد را انتخاب کنید. این محصول یک ظاهر طراحی شده باید روی موهای مرطوب استفاده شود ، زیرا خشک نمی شود و لمس نهایی را برای شما به ارمغان می آورد.
ژل بسته به محصولی که استفاده می کنید ، بهترین مدل های ژل حالت دهنده مو می تواند هر چیزی را از یک نگهدارنده سبک تا یک فوق العاده قوی به موها هدیه دهد. با این حال ، همه ژل ها بافت و درخشندگی قابل توجهی را ارائه می دهند.
شامپو خشک. اگر موهای شما به سرعت چرب می شود اما نمی خواهید هر روز آن را بشویید ، کمی شامپو خشک می تواند چربی های ناخواسته را از بین ببرد. اما روی پوست سر ایجاد می شود ، بنابراین سعی کنید بیش از حد از آن استفاده نکنید.
حجم دهنده موها شل به نظر می رسند؟ حجم دهنده موها را از سر بلند می کند تا در حالی که هنوز احساس سبکی می کنید ، ضخیم تر به نظر برسید.
بافت ساز این دسته می تواند همه چیز را از اسپری نمک گرفته تا حالت دهنده های فر شامل شود و برای افزودن بافت به مو و حفظ حالت ها طراحی شده است.
سرم یا اسپری براق کننده. این محصولات روی سطح موها قرار می گیرند و در نتیجه ظاهر صاف و براق ایجاد می کنند. از انتها تا وسط بمالید.
اسپری مو. اسپری های مو امروزه دارای قدرت های مختلفی هستند و حتی می توانند نگرانی هایی مانند وز شدن را مورد هدف قرار دهند. برخلاف سالهای گذشته ، آنها موها را بسیار سفت نمی کنند.
اسپری محافظ حرارتی. چه از سشوار ، اتوی مو یا اتوی مو استفاده می کنید ، باید از آن رشته ها محافظت کنید. این اسپری ها مانعی ایجاد می کنند تا از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید جلوگیری شود.
درمان ها
درمان پوست سر. درمان لایه برداری پوست سر می تواند فولیکول ها را باز کرده ، گردش خون را برای رشد تحریک کند و مسائلی مانند خارش را آرام کند. یک یا دو بار در ماه استفاده کنید.
درمان با پروتئین موهای وز یا شکسته ممکن است به دوز اضافی پروتئین نیاز داشته باشند. این درمان های ماهانه شکاف های کوتیکول را پر کرده ، رشته ها را تقویت و صاف می کند.
ماسک هدف دار ماسک های مو که غالباً با مواد مغذی تزریق می شوند ، برای چند دقیقه روی موها باقی می مانند تا موها را عمیقاً پر کرده و خشکی ، شکستگی انتها یا موهای زائد را برطرف کنند.

منبع: healthline

    iBiston.Mag

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۵:۲۱ توسط:beauty expert موضوع: مراقبت از مو نظرات (0)