نصر بيوتي نصر بيوتي .

نصر بيوتي

نكات طلايي انتخاب ريمل و سايه خوب

برخي ريمل‌ها به خاطر داشتن مواد شيميايي و نگهدارنده باعث بروز حساسيت‌هايي همچون سوزش چشم، آبريزش و خارش مي‌شوند. اخيراً از سوي وزارت بهداشت نظارت‌هايي در زمينه لوازم آرايشي و بهداشتي خصوصا ريمل‌ هاي ايراني شروع شده است و توليد كنندگان لوازم آرايشي موظف هستند تا در اين توليدات مواردي را رعايت كنند. حتي در مورد ريمل‌هاي خارجي هم شركت‌هاي وارد كننده به شرطي مي‌توانند جنس وارد كنند كه مجوزهاي لازم را داشته باشند و براي كسب اينگونه مجوزها اين شركت‌ها بايد دقيقا جزئيات اقلام وارد شده را از شركت‌هاي سازنده براي وزارت بهداشت بگيرند يا اين مواد آرايشي در آزمايشگاه‌هاي وزارت بهداشت تجزيه و آناليز شوند و در صورتي كه مواد مضري در توليد آنها به كار نرفته باشد توزيع مي‌شوند. بنابراين هنگام خريد حتما به برچسب وزارت بهداشت توجه كنيد و فقط از جاهاي معتبر و مطمئن خريد خود را انجام دهيد.

انتخاب ريمل و سايه خوب 

فرمژه حتما قبل از ريمل
اگر مي‌خواهيد از دستگاه فركننده مژه استفاده كنيد حتما قبل از زدن ريمل باشد، چرا كه اگر بخواهيد بعد از ريمل زدن از فرمژه‌ استفاده كنيد احتمال دارد مژه از ريشه كنده شود يا موهاي ظريف آن آسيب ببينند و در نهايت مژه‌ها حالتي نه‌چندان زيبا و مصنوعي به خود بگيرند.

چشم‌ها را كارتوني كنيد
براي اينكه چشماني مانند يك غزال داشته باشيد و مژه‌هاي‌تان شبيه شخصيت‌هاي كارتوني پر شود مي‌توانيد كه قسمت بيروني چشمتان را با ريمل بيشتري برس بكشيد. همچنين اگر مي‌خواهيد مژه‌هاي‌تان خيلي بلند شود و در ضمن حالت طبيعي خود را نيز حفظ كند، مي‌توانيد قبل از استفاده از ريمل، از فر مژه استفاده كنيد و بعد ريمل خود را بكشيد. ازاينكــه برس ريمل را چند بار پشت سر هم بكشيد خودداري كنيد.

قدم به قدم ريمل زدن را ياد بگيريد
در ابتدا نگاه خود را به سمت پايين بيندازيد، در اين حالت مژه‌هاي‌تان را از ريشه تا انتها با ريمل به دقت برس بكشيد تا اندازه مژه‌هاي‌تان كشيده شود و اگر مي‌خواهيد مژه‌هاي‌تان پرتر به نظر برسند اين كار را دو يا سه بار انجام دهيد، نه بيشتر زيرا در صورت استفاده زياد مژه‌هاي‌تان به داخل يكديگر مي‌روند و شكل زيبايي را به شما نمي بخشد.

اگر مي‌خواهيد ماده ريمل بيشتر روي برس آن بنشيد، برس را داخل ظرف بچرخانيد. هيچوقت آن را در ظرف ريمل بالا و پايين نكنيد، چون باعث مي‌شود كه ريمل داخل ظرف زودتر از معمول خشك شود.

اگر ريمل شما نو است و ميزان ريمل روي ميله آن زياد است اضافه آن را بادستمال پاك كنيد.

به ياد داشته باشيد كه برس كشيدن به مژه‌هاي‌تان بايد به سمت بالا و خارج باشد تا نگاه شما در ديگران اثر كند و آنها جذب شما شوند. اجازه دهيد تا ريمل تان از حالت خيسي خارج شده وخشك شود و بعد اگر كارهاي ديگري را كه مد نظر داريد بر چشمان‌تان انجام دهيد.

اول ريمل يا خط چشم؟
براي آرايش اگر قبل از سايه و خط چشم ريمل بزنيد احتمالا آرايش تميزي نخواهيد داشت چراكه تيرگي ريمل ممكن است روي پلك پخش شود.اگر ريمل را براي آخرين مرحله آرايش بگذاريد نه‌تنها بهتر مي‌توانيد ميزان ريمل و رنگ مژه‌ها را بهتر تنظيم كنيد بلكه براي خط چشم و سايه هم كمتر مشكل خواهيد داشت.

با مژه‌هاي كوتاه چه‌كنيم؟
بايد ريملي انتخاب كنيد كه رنگ تيره اي داشته باشد و بلند كننده مژه باشد. يك بار ريمل بزنيد، صبر كنيد تا ريمل خشك شود سپس يك لايه ديگر روي آن بزنيد.اگر هم مژ‌ه‌هاي‌تان كوتاه است و نازك به دنبال ريمل بلند كننده و حجم دهنده باشيد. ابتدا يك لايه ريمل بزنيد، اجازه دهيد خشك شود و دوباره سر مژه‌ها و مژه‌هاي انتهاي چشم را دوباره ريمل بزنيد.

مشكي، سبز، قهوه‌اي و... چه رنگي؟
اگر مي‌خواهيد چهر‌ه‌‌ طبيعي داشته ‌باشيد فقط سراغ ريمل‌هاي مشكي و قهوه‌اي برويد؛ درست است كه ريمل‌هاي رنگي هم زيبايي خاص خود را دارند اما چهره را مصنوعي و پرآرايش جلوه مي‌دهند. البته باز هم اين كه شما چه رنگي را انتخاب مي‌كنيد به عوامل زيادي بستگي دارد، به رنگ چشمان‌تان، پوست‌تان، رنگ لباس‌تان و... پس مي‌بينيد كه عوامل متعددي در اين انتخاب نقش دارند. ولي مشكي رنگي است كه هميشه مناسب است، به همه صورت‌ها مي‌آيد و اگر هم بخواهيد تغييري قابل ملاحظه در چشم‌ها به وجود بياوريدمي‌توانيد با رنگ‌ها بازي كنيد، مثلا اگر چشماني سبز داريد از ريملي با رنگ چشمان خودتان يعني سبز يا رنگ بنفش استفاده كنيد.

اگر چشمان آبي يا خاكستري داريد از ريمل‌هاي هم رنگ چشمان‌تان يعني قهوه‌اي و آبي يا آبي‌هاي پر رنگ مثل آبي نفتي يا بنفش استفاده كنيد. اگرچشمان قهوه اي و مشكي داريد بهتر است سراغ ريمل سبز، آبي يا قهوه‌اي برويد. البته يادتان نرود ريمل مشكي را به همه توصيه مي‌كنيم.

پاك كردن ريمل از روي پوست
بسيار مهم است كه مواد ريمل پوست پلك يا جاهاي ديگر صورت را تيره نكند.اگر بعد از آرايش ديديد كه نقطه‌اي از پوست تيره شده‌است ؛وقتي هنوز خيس است اقدام به پاك كردن آن نكنيد بلكه صبر كنيد تا خشك شود و بعد خيلي آرام با يك گوش‌پاك كن تيرگي را پاك كنيد و در نهايت اگر لازم بود با انگشت آرايش را يك دست كنيد.

شما حجم‌دهنده مي‌خواهيد
آنهايي كه مژه‌هاي بلند دارند نيازي به استفاده از ريمل‌هاي بلند كننده ندارند برعكس بايد ريملي انتخاب كنند كه حجم دهنده باشد. اين دسته از خانم‌ها هم بايد صبر كنند لايه اولي ريمل خشك شده و سپس مژه‌ها را از ريشه ريمل بزنند تا پرتر به نظر برسد.

كساني كه نبايد از ريمل حجم‌دهنده استفاده كنند
مژ‌ه‌هاي سيخكي هيچ حالتي ندارند ؛ بلكه به‌صورت يك خط مستقيم رشد مي‌كنند. در اين حالت بايد هم از فرمژه استفاده كنيد و هم از ريمل حالت دهنده و بلند استفاده كنيد؛ اين دسته از خانم‌ها نبايد ريمل حجم دهنده استفاده كنند چون مژه‌هاي‌شان سنگين و بسيار مصنوعي به نظر مي‌رسد.

آنچه خوار آيد يك روز به كار آيد
هميشه يك برس ريمل قديمي و تميز را در كيف آرايش‌تان نگه داريد چون مي‌تواند حسابي به كارتان بيايد؛ مثلا وقتي به طور سهوي بيش از اندازه ريمل روي مژه‌ها زده‌باشيد يا مژه‌ها به خاطر ريمل به هم چسبيده باشند مي‌توانيد با اين برس حالت يكنواخت‌تري به آرايش مژه‌هايتان بدهيد.همچنين مي‌توانيد از اين برس براي شانه كردن و مرتب كردن ابروهايتان نيز استفاده كنيد. البته يادتان باشد كه بعد از 2 يا سه بار استفاده برس را مجددا بشوييد تا بهتر بتوانيد از آن استفاده كنيد.

ريمل هاي واترپروف را هر روز نزنيد
توصيه مي‌كنيم براي استفاده روزانه از ريمل‌ هاي ضد آب استفاده نكنيد، چراكه براي پاك كردن يك ريمل ضد آب بايد حسابي تلاش كنيد و از مواد پاك‌كننده استفاده كنيد و همين ماليدن مواد پاك كننده و كشيدن دستمال و پنبه اطراف چشم ؛ پوست لطيف اين قسمت را مي‌آزارد و نتيجه چيزي نخواهد بود به جز از بين رفتن تدريجي انعطاف‌پذيري پوست و ايجاد چروك‌هاي زودرس. همچنين اين تقلا‌ها براي پاك‌كردن مي‌تواند به مژه‌ها هم آسيب بزند و گاهي موجب كنده‌شدن آنها شود. هرچند شايد به دليل پايداري بيشتر اكثر خانم‌ها اين ريمل‌هاي ضدآب را ترجيح دهند اما توصيه مي‌كنيم براي استفاده روزانه وسواس بيشتري به خرج دهيد.

تفاوت بين برس‌هاي ريمل در حالت دادن مژه‌ها
برس‌ با توجه به جنس و شكلي كه دارد مي‌تواند به گونه‌اي‌ متفاوت به مژه حالت دهد ؛ در اينجا مي‌توانيد سه شكل متفاوت از برس به همراه حالتي كه به مژه‌‌ها مي‌دهند را ببينيد.

ريمل مژه‌هاي پايين فراموش نشود
ريمل‌زدن به مژه‌هاي پايين را فراموش نكنيد، براي پلك پايين برس ريمل را به حالت عمود به چشم‌ها نگاه داريد و با حركات جلو و عقب به مژه‌ها حالت دهيد. در نهايت مي‌توانيد با يك برس ريمل تميز به مژه‌ها حالت بهتري دهيد.اگر مي‌خواهيد اصلا زير چشم كثيف نشود مي‌توانيد از يك قاشق يكبار مصرف استفاده كنيد، به اين طريق كه قسمت محدب قاشق را زيرچشم بگذاريد و بعد ريمل بزنيد تا مبادا برس با پوست تماس پيدا كند.

هرگز با ريمل نخوابيد
حتماً بايد بعد از استفاده از ريمل‌ها آنها را پاك كنيد و حتي الامكان سعي كنيد با ريمل نخوابيد، زيرا تمام فوليكول‌هاي مژه كه روي پلك قرار دارند مسدود شده و احتمال ريزش آنها هنگام شست‌وشو بيشتر مي‌شود.

براي پاك‌كردن آرايش چشم، از مواد پاك‌كننده آرايش كه ويژه چشم است، استفاده كنيد. چشمان شما بسيار حساسند و نياز به مراقبت بيشتري دارند. براي پاك كردن آرايش چشمان‌تان، از حركات ملايم‌تردست‌تان روي پوست اطراف چشم استفاده كنيد چون پوست اين نواحي بسيار حساس است و امكان آسيب‌ديدن و چروك شدن آن زياد است.

كدام ريمل‌ها روغني و كدام آبكي هستند؟
ريمل‌ها از نظر شكل ساختاري به دو نوع پودري ومايع در بازار ايران عرضه مي‌شوند. پايه اصلي ريمل‌هاي مايع به صورت آب و روغن است، ريمل‌هايي كه پايه اصلي آنها روغن است واصطلاحا به نام ضدآب يا واترپروف شناخته مي‌شوند در برابر عرق كردن و ريزش اشك مقاوم هستند ولي متأسفانه خشك شدن آنها روي مژه‌ها به مدت طولاني صورت مي‌گيرد، ولي ريمل‌هايي كه پايه اصلي آنها آب است دقيقا برخلاف ريمل‌هاي مزبور هستند و راحت‌تر پاك مي‌شوند.در واقع براي پاك كردن انواع ريمل‌هاي پودري و مايع مي‌توان از آب استفاده كرد اما براي پاك كردن ريمل‌هاي روغني (واترپروف) بايد از محلول آب و صابون استفاده كرد. ريمل خوب وسيله اي است كه استفاده از آن راحت باشد و نسبت به عرق، شست‌وشو و ريزش اشك مقاوم باشد.

محيط مناسب براي رشد ميكروب‌ها
ريمل‌هاي مايع به خصوص آنهايي كه پايه اصلي آنها آبكي است محيط مناسبي براي رشد و نمو ميكروب‌ها هستند و با تكثير اين ميكروب‌ها و حضور مداوم آنها در نزديك چشم مي‌تواند عفونت‌هاي چشمي، التهاب، قرمزي، ترشحات غليظ، خارش و حتي پوسته ريزي لبه پلك را ايجاد كند. همچنين در موارد شديدتر اين ريمل‌ها به قرنيه چشم آسيب مي‌رسانند و در نهايت لك قرنيه و اشكال در بينايي را به وجود مي‌آورند و اين علائم با ادامه مصرف افزايش مي‌يابد، به دليل حساس بودن ناحيه اطراف چشم، بهتر است از اين ريمل‌ها كمتر استفاده شود.

ريمل حساسيت هم مي‌دهد
وجود مواد رنگي، عطري و نگهدارنده موجود در داخل ريمل‌ها نيز مي‌تواند حساسيت‌هاي پوستي را افزايش دهد، وجود اين مواد به دليل جلوگيري از خراب شدن تركيبات موجود است و حتي بعضي از اوقات براي مقابله با ميكروب‌ها از آنتي بيوتيك‌هاي پيشگيري كننده استفاده مي‌كنند تا حتي‌المقدور احتمال عفونت‌ها در هنگام مصرف كاهش يابد. افرادي كه با استفاده مكرر از ريمل‌ها دچار التهاب و حساسيت مي‌شوند، ريزش مژه‌ها در آنها به مراتب بيشتر از سايرين خواهد بود.

كدام ريمل سبب ريزش مژه‌ها مي‌شود؟
ريمل‌هايي كه پايه اصلي آنها از روغن تشكيل شده است به دليل اين كه به سختي پاك مي‌شوند، موجب افزايش ريزش مژه‌ها و چسبندگي آنها مي‌شوند. استفاده از ريمل‌ها يا هرگونه لوازم آرايشي ممنوعيت خاصي ندارد، حتي افرادي كه به دليل بيماري‌هاي مختلف مژه‌هاي‌شان كم پشت شده يا در اثر تصادف مژه‌هاي خود را از دست داده اند، مي‌توانند با استفاده از ريمل ظاهر چهره خود را تا حدي به صورت طبيعي برگردانند، ولي بايد از مصرف زياد و دائمي ريمل كه شانس ابتلا به عفونت و حساسيت را افزايش مي‌دهد خودداري كنند.

● ۱۰ نكته درباره انتخاب سايه

1) لوازم آرايشي در مكان هاي مختلفي عرضه مي شوند. گول ظاهر پرزرق و برق فروشگاه ها را نخوريد و بدانيد كه يك فروشگاه خوب بايد در وهله اول بخشي مخصوص «تستر»ها داشته باشد. اگر فروشنده اي نمي گذارد جنسي را امتحان كنيد و با اخم شما را از درخواست تستر پشيمان مي كند، بدانيد كه در اين مورد حق با شماست و اگر در فروشگاهي تستر در اختيارتان قرار نگرفت، از آنجا خريد نكنيد.

۲) شايد با خودتان فكر كنيد كه سايه هاي ارزان هم عملكرد سايه هاي گران تر را دارند پس چرا پول بيشتري خرج كنيم؟ در پاسخ بايد بگوييم كه سايه هاي گران تر بي دليل گران نيستند. اين سايه هاي گران كه معمولا پودري اند، رنگدانه هاي با كيفيت تري دارند و بادوام ترند.

۳) اگر نمي دانيد از ميان آن همه رنگ زيبا كدام تركيب رنگ سايه را تهيه كنيد، فروشنده آن بخش را صدا كنيد تا شما را در خريد سايه اي مناسب راهنمايي كند. حتي مي توانيد همراه يكي از دوستان يا اعضاي خانواده تان به فروشگاه برويد تا با خيال راحت تري خريد كنيد.

۴) در انتخاب رنگ نه تنها به رنگ چشم، بلكه به حالت چشم ها و رنگ پوست تان هم توجه كنيد. نبايد رنگي را انتخاب كنيد كه دقيقا هم رنگ چشم هايتان باشد. رنگ سايه بايد با رنگ چشم ها تضاد ملايمي داشته باشد.

۵) در انتخاب رنگ ها فقط قشنگي رنگ را در مقايسه با ساير رنگ هاي موجود در نظر نگيريد. ببينيد رنگ مورد نظر با لباس ها و روسري هايتان هماهنگي دارد يا نه. ممكن است رنگ زيبايي را انتخاب كنيد كه به صورت تان مي آيد اما چون با اكثر لباس هايتان هماهنگ نيست هرچند ماه يك بار بتوانيد از آن استفاده كنيد و عملا پولتان را به باد بدهيد.

۶) حال كه چند رنگ سايه را انتخاب كرده ايد بايد آنها را روي چشم هايتان هم امتحان كنيد. براي اين منظور ابتدا پشت چشم هايتان را با دستمال مرطوب كاملا از آرايش قبلي يا سايه هايي كه مي خواهيد بخريد پاك كنيد سپس سايه جديد را با ملايمت به پشت چشم بزنيد. لازم نيست پلك تان را به لايه اي ضخيم و عريض از سايه آغشته كنيد. همين كه رنگ آن را بر پوستتان ببينيد و تشخيص بدهيد به حالت و رنگ چشم هايتان مي آيد، كافي است.

۷) براي تكميل آرايش چشم به خط چشم هم نياز داريد؛ به عبارتي سايه بدون خط چشم فايده ندارد خط چشمي با رنگ ملايم تا تيره انتخاب كنيد. هميشه خط چشم را قبل از سايه به چشمانتان بزنيد.

۸) اگر لنز چشمي استفاده مي كنيد، بايد در استفاده از سايه و خط چشم دقت بيشتري داشته باشيد. ورود خرده هاي لوازم آرايش حين استفاده از لنز به چشم ها، سبب تحريك جدي چشم ها خواهد شد.

۹) بعد از زايمان، بعضي از خانم ها كمي افسرده و خسته به نظر مي رسند. براي رفع اين حالت، بهتر است از سايه هاي بژ، طلايي، هلويي، كالباسي، هندوانه اي و گلبهي استفاده كنيد.

۱۰) سايه هاي پودري را مي توان با فرچه، مستقيما به چشم زد يا ابتدا با آب مخلوط كرد سپس از آنها استفاده كرد. سايه هاي كِرِمي معمولا براق اند و مي توان آنها را با انگشت پشت چشم كشيد. البته بعد از مدتي چروك هاي چشم را مشخص مي كنند.

● ۶ نكته درباره انتخاب ريمل

۱) بهتر است ريمل را در فروشگاه امتحان نكنيد زيرا عده زيادي از ريمل تستر استفاده كرده اند و آن ريمل ديگر بهداشتي نيست. اما مي توانيد در آن را باز كنيد و سر فرچه و رنگ و سيال درون آن را ببينيد.

۲) در ايران معمولا اكثر فروشگاه ها ريمل هاي مشكي را عرضه مي كنند زيرا اكثر ايرانيان چشم و ابرومشكي هستند اما اگر مو و چشمان روشني داريد، مي توانيد از ريمل قهوه اي هم استفاده كنيد.

۳) ريمل معمولي مي خواهيد يا ضدآب؟ ريمل هاي ضدآب، مناسب شناگر هاست و افرادي كه به دليل حساس بودن چشم ها اشك مي ريزند و همين طور كساني كه لنز چشمي دارند. خانم هايي كه زياد عرق مي كنند هم بهتر است ريمل ضدآب بزنند اما اگر، بهتر است همان انواع معمولي را انتخاب كنيد زيرا پاك كردن ريمل ضدآب سخت است و ممكن است مژه ها با آن كنده شوند.

۴) برس ريمل بهتر است انحنادار باشد تا حين استفاده مژه هاي بيشتري را تحت پوشش قرار دهد و تكان دادن آن هم راحت تر باشد. برس هاي صاف مژه ها را مانند شانه مرتب مي كنند و براي پوشاندن مژه هاي گوشه اي بهترند.

۵) هرگز ريملي را كه براي مدتي طولاني در فروشگاه مانده، نخريد. گاهي اوقات بعد از باز كردن ريمل جديد در خانه مي بينيد كه سيال ريمل خشك شده و به درد نخور است. براي پيشگيري از اين مشكل از فروشگاه هاي پرفروش خريد كنيد كه اجناسشان در فواصل كوتاهي به فروش مي رود.

۶) اگر بعد از استفاده از ريمل جديد چشم هايتان دچار التهاب شدند، بلافاصله استفاده از ريمل را قطع و به پزشك مراجعه كنيد.

منبع: دلگرم

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۸:۴۵ توسط:beauty expert موضوع: آرايش صورت نظرات (0)